Kreativne mogućnosti sa drvenim lutkicama

Možda ne mogu baš reći da su najomiljenije, jer bi bila nepravda prema drugim dragim igračkama, ali su sigurno najčešće u rukama moje dece. Drvene lutkice koje možemo sami obojiti, naslikati, obući i osmisliti. Na engleskom ih zovu „peg dolls“, a pošto ne znam da li ima neki adekvatan tome prevod na srpski, ja ih zovem jednostavno drvene lutkice. Prvo sam ih viđala na Waldorf blogovima i odmah se zaljubila u njih, a onda sam na veliku radost otkrila da ih mogu kupiti kod proizvođača drvenih igračaka, srećne li podudarnosti, baš ovde u Adi (zanatska radnja Pinokio). Lutkica izgleda ovako:

059

Prvo što sam od njih napravila su bili Ivica, Marica i baba-veštica kojima sam sašila odeću od filca i nalepila kosu od vune za pustovanje, i to sam ukombinovala u Božićni poklon zajedno sa kućicom od kolača koje pravi moja prijateljica. Nakon prvobitnog oduševljenja kućica od kolača je brzo poručkana, a Ivica, Marica i baba-veštica se nisu baš puno koristili za igranje nego više za ukras – na kraju krajeva, priča o Ivici i Marici nije naša omiljena priča.

206

Onda sam se setila da napravim junake priča koje jesu naše omiljene, a to su priče o Krišni, njegovom bratu Balarami i njihovim drugarima pastirima. Iako priče potiču iz indijske tradicije i njihovi junaci su bogato obučeni i ukrašeni, odlučila sam da ih napravim što jednostavnije, naročito zato što sam ih ovaj put nacrtala, a priznajem da nisam previše likovno nadarena. Već je početak crtanja „drugara“ bio praćen velikim interesovanjem dece i nestrpljenjem kada će biti gotovi i spremni za igru. I od trenutka kada su bili gotovi pa sve do danas, definitivno su njihove najčešće i naradije korišćene igračke. Ništa ne smeta što su tako jednostavno urađeni – obojani u jednu boju (svako u različitu), sa očima, ustima i jednom ogrlicom kao jedinim motivima. Još jedan dokaz da su deci najdraže jednostavne igračke koje sadrže njima blisko značenje. Kada trebaju da izaberu neku igračku da ponesu sa sobom u goste ili na put, skoro uvek su to „drugari“.

095

089

Nakon godinu i po dana igranja sa „drugarima“ odlučila sam da ih obnovim, tačnije da napravim nove, zato što su tu i tamo već počeli da se vide tragovi ožuljanosti, i zato što sam primetila da moji mališani počinju da obraćaju više pažnje na detalje kao što su nakit i odeća, što me je navelo da malo obogatim i proširim našu družinu. Dodala sam još dva drugara, tako da ih umesto četiri ima šest, i nacrtala sam im lice,kosu, ruke, donju odeću i ogrlice, a Krišni i Balarami još cvetne venčiće i bisere u kosi. Vau! Stari drugari su brzo zaboravljeni, a novi su se savršeno uklopili u tok sve maštovitije pozornice za igru. Nedostaje još nekoliko likova koje planiram da nacrtam: mama i tata, na malkice većim lutkicama, i jednog mračnog „fantoma“ koji će predstavljati sve one negativce koje Krišna i Balaram sa lakoćom pobeđuju.

046

Osim drugara sam napravila i dve pčelice, koje prestavljaju pčelicu Maju i Pava, junake omiljenog crtanog filma moje dece koje gledaju na televizoru kada odemo baki u posetu (kod nas se crtani ne gledaju i nema televizora). Oni su takođe česti učesnici u igri i „zujanju“ po sobama.

054

Ono što je najlepše kod ovih lutkica je mogućnost da sami osmislimo likove i da im udahnemo dušu kroz moć sopstvene mašte u sinergiji sa maštom naše dece. Već sama izrada lutkica, bilo da ih bojimo ili im šijemo odećicu, predstavlja povezivanje sa dečijim svetom i mogućnost da se i sami povežemo sa detetom u sebi. A deca, posmatrajući kako se lutkica postepeno manifestuje, uživaju u celom procesu i u slatkom iščekivanju kada će biti gotove. Da ne pominjem da im ništa ne smeta i ako nisu gotove – Malini i Gabriel se već dve nedelje igraju sa mamom od Krišne i Balarame kojoj sam stigla da nacrtam samo suknju!

Dečija jednostavnost je mnogo savršenija nego perfekcionizam nas odraslih.

Srdačno,

Tamara

Ostavite odgovor

