Zašto ponekad ne pišem

Ponekad dođu periodi kada se tok moga pisanja privremeno zaustavi, a ovo su neki od razloga za to:

Zato što je pisanje čin davanja, a ja ponekad nemam šta da dam, nego mi je potreno da uzimam.

Zato što je pisanje čin stvaranja, a ja ponekad osećam da je stvaralačka snaga u meni utihnula i da čeka neki bolji momenat za ispoljavanje.

Zato što mi je energija usredsređena na druge aktivnosti koje su mi u datom trenutku važnije i zahtevnije od pisanja.

Zato što ne želim da se osećam obaveznom da pišem nego slobodnom da pišem kada imam pravu inspiraciju za to.

Zato što osećam veeeeliku potrebu za spavanjem, odmorom i unutrašnjim obnavljanjem.

Zato što mi je potrebno da budem sama sa sobom i svojom tišinom.

Zato što mi je potrebno da čitam, učim, primam i upijam.

Zato što me neka ideja ili projekat toliko zanese da zaboravim na sve ostalo.

Zato što mi bude teško da izrazim osećanja rečima.

Zato što nemam vremena da sedim dovoljno dugo da bih pohvatala sve te naviruće ideje i pretočila ih u pisanu reč.

Zato što sam još uvek u slow motion ritmu koji je vladao pre današnjeg globalnog ubrzanja.

Zato što je multitasking koji majčinstvo zahteva veština koju još uvek pokušavam da savladam.

Zato što ja u svome umu stalno pišem, samo što nemam dovoljno vremena i pokretačkog impulsa da to stavim na papir (tačnije, na ekran!).

Zato što su, možda, ovo samo izgovori za to što ne ulažem dovoljno truda u nešto što volim i znam da treba da radim……. ali čak i ako jesu, dajem sebi za pravo da ih koristim, mireći se sa svojim priznanjem da i nisam baš savršena kakvu sam sebe do nedavno zamišljala…. i trenutno je to za mene vrednija spoznaja od svih koje sam mogla da napišem, a nisam.

Sutra će možda sve izgledati drugačije, i unapred se radujem tome. Zato što jedna od važnih životnih tajni glasi:  kao što posle kiše dolazi sunce, tako i posle tišine dolazi pesma.

Sa ljubavlju,

Tamara

dscn2011

8 thoughts on “Zašto ponekad ne pišem

  1. Tako je.Svi mi koji volimo da pišemo imamo i ovakve dane,pa cak i više od dana,kada jednostavno nemamo šta da izrazimo.Prosto je tako.Ne treba ništa siliti.Pisanje je umetnost,kreacija koja iz nas izlazi baš onda kad treba.☺

    Sviđa mi se

    • Verovatno svi mi koji pišemo radi ličnog zadovoljstva prolazimo kroz ovakve faze. I nije se lako odupreti prebacivanju, naročito kada čitamo druge pisce i blogere i čini nam se kako im baš odlično ide. Ali sigurno svi oni takođe prolaze kroz iste faze u nekim trenucima koje mi ne znamo. A verujem i da nekome stvarno ide lakše, da nekome ne treba toliko vremena i usredsređenosti za pisanje kao što treba meni. Srećnici! Ali od prebacivanja nema nikakve koristi, i treba voleti sebe baš takve kakvi jesmo… ali to je umetnost koja se uči celi život (po meni, još važnija od pisanja!).

      Sviđa mi se

      • Meni nedostaju knjige, romani, poezija, vreme da sednem u svoju fotelju i ne gledam na sat. Dosta mi je multitaskinga jer zaista mislim da nema sigurnijeg recepta za neuspeh i neispunjenost. I kako požurim da završim sa svojim obavezama, u nadi da ću raščistiti raspored i stvoriti vreme za ono što želim, što mi treba, tako naiđu novi zadaci. Pišem, jer me to centrira, daje mi mogućnost da se bavim onim čemu stremim, željenoj situaciji. A toliko mi treba da čitam, da primam, kao što si ti lepo rekla, i da se malo udaljim od sebe, od nas. Makar perspektive radi.

        Liked by 1 person

      • Izgleda da delimo iste potrebe i iste izazove (verovatno se zato i razumemo). Ja sam na putu da sve više izlazim u susret svojim potrebama, da pojednostavljujem sve dnevne zadatke i da manje očekujem od sebe. Zato sam i napravila pauzu od pisanja na blogu, jer ne želim da robujem formi, nego da sledim svoj ritam i svoju unutrašnju inspiraciju. Ionako pišem za svoju dušu, a ne za novac. I za sve vas drage i divne duše sa kojima se lako sporazumevam.

        Sviđa mi se

Ostavite odgovor

